Tot el que està escrit aquí és obra de Jere Soler

Si voleu veure l'altre blog que tinc feu click:

Tuesday, March 29, 2016

Els ritus dels mamífers són cadenes que no estic disposat a arrossegar

Cap a on camines? A mi no m'enredes.
Estàs dient que m'arrossego perquè no vaig a hotels de quatre estrelles o perquè cerco destins sense més allotjament que la sorra d'una platja?
O perquè m'agrada menjar sardines de llauna en un bosc en comptes de ser client d'un restaurant d'èxit?
Que no, que no necessito res; som diferents. 
Anhelo, sí, una platja verge, sense passeigs marítims, ni edificis,
ni carreteres que m'hi acostin, ni para-sols, ni banyadors,
ni refrescs industrials, ni lligams socials, ni grups, ni associacions, ni compromisos, ni horaris... Necessito que aquesta estranya societat d'Homo sapiens esclaus de les seves pròpies tradicions
em deixin en pau.
Els ritus dels mamífers són cadenes que no estic disposat a arrossegar.
Ritus de mamífers encorbatats, fidels a religions inventades i retalladores de llibertats.
Sóc fidel al Sol guspirejant damunt del mar,
i a un temps que no està engarjolat ni limitat per planificacions castradores.
Sóc fidel a la llibertat a la qual mai no renunciaré,
i a la vida, que valoro més que la supervivència.
Soc fidel a les melodies de Cole Porter,
i a les agulles dels pins,
i al roig de les roques de la Mediterrània,
a la poesia que no és un producte comercial ni un instrument de l'ego,
i a la fugacitat dels instants,
potser a la idea de desaparèixer, si toca,
després d'haver viscut de debò,
en comptes de no viure 
a causa de la por a desaparèixer.
No m'enredes ni m'enredaràs amb els teus mirallets i la teva bijuteria.
Les meves joies són de debò i estan vives,
per elles ho puc deixar tot.
No m'atrapa l'opinió aliena;
opinió de la massa de mamífers
subjugats pels teus enganys de banc amic,
de prestigi, de fama, de qualitat de marbre i gràfiques.
Mamífer esclau dels trets identitaris de la teva camada,
inconscient de la seva animalitat,
portaré flors als cabells i una guitarra i 
renunciaré a posseir res més a banda de la llibertat
que com a ésser humà posseeixo.
I moriré sabent que he viscut, i amb això em bastarà.